Happy New Year! - Reisverslag uit Seychelles, Seychellen van David Siebeler - WaarBenJij.nu Happy New Year! - Reisverslag uit Seychelles, Seychellen van David Siebeler - WaarBenJij.nu

Happy New Year!

Door: David

Blijf op de hoogte en volg David

02 Januari 2015 | Seychellen, Seychelles

Hallo en gelukkig nieuw jaar!

Ik heb inmiddels weer een hoop meegemaakt hier, dus het is weer tijd voor een update.

Mijn laatste twee weken in North East Point Hospital heb ik het erg naar mijn zin gehad. Veel verschillende patiënten gezien en zelf kunnen behandelen. Zelfs ééntje weer zo 'beter' kunnen maken dat ze naar huis mocht. Deze patiënt was in het ziekenhuis voor syptomen als gevolg van alcoholmisbruik, dus hopelijk gaat het nu beter met haar.

Afgelopen week ben ik begonnen in Beau Vallon Heath Centre. Deze kliniek is nog niet zo oud en goed onderhouden. Helaas is het rondom de feestdagen niet zo heel druk, maar ik heb toch al wat intakes kunnen doen. Klachten aan armen, benen of rug is het type patiënt wat voornamelijk naar deze kliniek komt.

Rondom de feestdagen natuurlijk veel feestjes. Lunch met de staff van het ziekenhuis en lunch met de fysio staff in het ziekenhuis. Ik ga het lokale eten erg missen als ik terug ben. Vooral de octopuscurry!

Twee weken geleden heb ik helaas wederom voor mijzelf een bezoekje moeten brengen aan het ziekenhuis. Ik was gaan surfen in North East Point met wat vrienden en lokale surfers. Ik voelde steeds kleine prikjes, maar ik zag niks in het water. De locals vertelde ons dat het hele kleine kwalletjes zijn en dat het vooral irritant is. Niets was minder waar. Toen we uit het water kwamen had niemand ergens last van behalve één iemand. Ik zat onder de rode jeukende bulten. Toen ik thuis was en een douche had genomen was het wel wat beter en ben ik een drankje gaan doen. Toen ik daarna thuis kwam kon ik niet slapen van de jeuk en de rode bulten waren weer helemaal terug. Ik besloot naar de dokter te gaan en daar kreeg ik een paar injecties en wat pillen. Uiteraard weer flauw gevallen van de injecties haha. Al snel verdween de jeuk en na een paar dagen was er gelukkig niets meer van te zien. Oh ja, als klap op de vuurpijl ook nog een gat in m'n surfboard tijdens die surfsessie. Gelukkig heeft iemand ooit ductape uitgevonden:).

Kerst vieren ze hier maar één dag en ik was die dag uitgenodigd voor een lunch met de familie Kim Koon. Het was een creools/chinees buffet. Aaahh zoooo lekker! Hier heb ik de beste octopuscurry tot nu toe gegeten. De zaterdag na de kerst was ik uitgenodigd bij de familie Udwadia voor weer een geweldig diner in de tuin in La Misere. Niet voor de eerste keer verschrikkelijk genoten daar. Vooral de garnalen, wederom bedankt Ira!;).

Oud en nieuw heb ik in Savoy hotel gevierd met de famlies Kim Koon en Udwadia. Dit was het beste buffet ever! Sushi, tonijn, zalm, kreeft, foie gras, oesters en nog veel meer waar ik gek op ben. Om 12 uur uiteraard geproost met z'n allen en daarna ben ik met Reza naar een discotheek geweest.
De volgende ochtend (of eigenlijk middag) ben ik het jaar goed begonnen met een surfsessie in Police Bay en een beste pizza bij Kaz Creol. 's Avonds ontspannen op het strand met een biertje en een muziekje bij zonsondergang.

Vandaag 2 januari gaat het los hier. Dan heb ik het over de regen. Het beekje voor het huis is omgetoverd tot een rivier geworden en de oprit is een mini waterval. Mooi dagje dus om een verhaaltje te schrijven en films te kijken.

Vanaf maandag werk ik nog een hele week in Beau Vallon en dan nog een week in Victoria Hospital en dan zit het er alweer op. Tegen die tijd heb ik nog een paar dagen over voordat ik terug vlieg naar ons koude kikkerlandje. In die paar dagen ga ik Praslin en La Digue bezoek. Hopelijk is het weer wat beter dan.

Nog steeds volop genieten hier! En we gaan nog niet naar huis...

Doei x

  • 02 Januari 2015 - 10:44

    Steef:

    Lekker bezig Da! Goed om te lezen! een hoop wist ik natuurlijk al. haha Blijf nog even lekker je ding doen daar en kom dan maar weer snel terug ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David

Via deze weg kan ik iedereen op de hoogte houden van mijn ervaringen in het buitenland. Mocht je dat willen weten;) Veel leesplezier.

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 540
Totaal aantal bezoekers 10924

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

28 Augustus 2014 - 29 Augustus 2014

Stage Seychellen

Landen bezocht: