North East Point Hospital, hondenbeet en schildpad - Reisverslag uit Seychelles, Seychellen van David Siebeler - WaarBenJij.nu North East Point Hospital, hondenbeet en schildpad - Reisverslag uit Seychelles, Seychellen van David Siebeler - WaarBenJij.nu

North East Point Hospital, hondenbeet en schildpad

Door: David

Blijf op de hoogte en volg David

15 December 2014 | Seychellen, Seychelles

Hello! Hier weer een update van de afgelopen weken.

Mijn laatste week in Rehab was leuk en leerzaam aangezien de fysiotherapeut een weekje op computercursus was dus mocht ik alle nieuwe intakes doen. Af en toe kwam er een fysiotherapeut even checken of alles nog goed ging en om de baby's en jonge kinderen te behandelen.
In het weekend heb ik het grootste gedeelte doorgebracht op m'n surfboard en hier en daar een SeyBrew (lokale bier) soldaat gemaakt. Helaas ook even de dokter moeten bezoeken in Anse Royale, omdat ik gebeten was door een hond. Ik ging samen met een maatje naar Police Bay om te surfen en ik ging even de sleutels van het hek halen bij de bewaker. Toen ik de sleutels had liep ik terug naar de auto en kwam één van de honden van achter (het was niet eens een duitse herder) aangerend en beet in m'n been. Gelukkig niet heel diep, maar het bloedde wel een beetje dus na een korte surfsessie toch maar even bezoekje gebracht aan de dokter. Na een tetanusinjectie, antibioticakuurtje en een flinke voorraad aan betadine kon ik er weer tegen aan. Afgezien van wat kleine littekens zie je er inmiddels bijna niks meer van.

Tijdens die korte surfsessie overigens wel een zeeschildpad eieren zien leggen 2 meter naast het bankje waar we onze spullen altijd leggen. Ze was al begonnen toen we aankwamen en na ongeveer een half uurtje was ze klaar en ging ze weer het water in. Ik dacht dat ze dat alleen 's nachts deden, maar ik heb mij laten vertellen dat Seychelles één van de weinige plekken op aarde is waar ze dat ook overdag doen. Helaas ben ik er niet meer over 2 maanden, anders had ik wellicht de kleine schildpadjes kunnen zien.

Aangezien maandag een public holiday was begon ik op dinsdag in North East Point Hospital. Hier was ik al geweest toen ik een weekje met de occupational therapy meeliep, maar nu ben ik dus bij de fysiotherapie. Ik vind dit één van de leukste werkplekken tot nu toe, omdat ze veel trainen met de patiënten en eigen niet of nauwelijks fysische techniek gebruiken. Als het mogelijk is brengen we ze naar de 'gym' en anders doen ze oefeningen in bed.
In dit ziekenhuis zien we diverse patiënten. Veel met een CVA, amputatie of beide, maar ook verzwakte ouderen waarvan de familie niet meer voor ze kan/wil zorgen liggen in dit ziekenhuis. Ook erg interessant om sommige patiënten te zien die ik in mijn eerste weken in Seychelles Hospital ook zag en nu in dit ziekenhuis liggen.

Aan het einde van mijn eerste week daar heb ik gelukkig weer een groot gedeelte doorgebracht op voor mij één van de mooiste stranden van Mahé, wederom Police Bay. Uiteraard lekker gesurft en niet gebeten door een hond. Was ook wel fijn. Ook hadden we dat weekend een eindejaarsuitje met de hele fysiostaff. Lekker gegeten en gedronken in een restaurant. Was erg gezellig.

Deze twee weken zal ik nog in NEPH werkzaam zijn en dan nog twee weekjes in Beau Vallon en dan zit het er alweer bijna op. De tijd vliegt nu echt voorbij. Vooral deze maand met alle feestdagen die ook nog komen.

Ik kijk naar buiten en denk aan Holland. Waarom? Omdat het keihard regent. Gelukkig is het nog steeds 28 graden;-).

Daaaaag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David

Via deze weg kan ik iedereen op de hoogte houden van mijn ervaringen in het buitenland. Mocht je dat willen weten;) Veel leesplezier.

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 11032

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

28 Augustus 2014 - 29 Augustus 2014

Stage Seychellen

Landen bezocht: