Rehab - Reisverslag uit Seychelles, Seychellen van David Siebeler - WaarBenJij.nu Rehab - Reisverslag uit Seychelles, Seychellen van David Siebeler - WaarBenJij.nu

Rehab

Blijf op de hoogte en volg David

30 November 2014 | Seychellen, Seychelles

Hallo, hier weer een update van de afgelopen twee weken in North East Point Rehabilitation Centre.

De eerste week in Rehab was ik bij de fysiotherapie. Deze unit heeft 2 behandelruimtes en een grote gym met nog een paar behandelbanken en een zwembad waar hydrotherapie gegeven wordt. Ik werk daar met één therapeut, een assistent en een student-assistent. De patiënten die we zien hebben voornamelijk klachten aan rug, knieën en nek/schouder.

Op de tweede dag daar mocht ik de intake doen bij een nieuwe patiënt waarbij de vingerpees gerepareerd was. Ik deed de anamnese en opeens zei hij dat hij flauw ging vallen. Dit was al heel vreemd, want we waren alleen nog maar aan het praten. Op een gegeven moment viel hij daadwerkelijk flauw dus ik riep mijn begeleider erbij. Toen hij bijkwam zei hij dat hij niet had gegeten die ochtend. Plotseling zei hij dat hij moest overgeven dus hij liep naar buiten. Hij moest niet overgeven en voelde zich weer goed dus ik wilde het gesprek hervatten, maar opeens rende hij naar buiten en ging volle bak over z'n nek in de binnentuin van de kliniek. Achteraf bleek dat hij gewoon veel te veel had gedronken de avond ervoor en had dus gewoon een goeie kater haha. Ik had nog niet eerder zoiets meegemaakt dus ik stond wel even met perplex.

Aan het einde van week werd ik op zaterdagochtend om 7 uur gebeld met de boodschap dat ze over 20 minuten voor m'n deur stond om te gaan surfen. Na wat haasten zat ik in de auto naar het vliegveld om een andere gast op te halen die net uit Amerika kwam. Daarna gingen we direct door naar Police Bay. Dat is een strand helemaal in het zuiden van Mahé wat onlangs gekocht is door één of andere rijke arabier. Aangezien die jongens op de boten van die arabier werken mochten we het terrein op om te surfen. Die dag was de beste surfdag tot nu toe! We hebben ruim 7 uur gesurft op een toplocatie. Helaas niet echt foto's gemaakt, omdat we veel te druk waren met surfen. Uiteraard flink verbrand (aangezien je geen wetsuit aanhoeft gnagna), dus nu ben ik net een slang;-).

De tweede week liep ik mee met de prothesemaker die ook in Rehab werkt. Erg interessant om zo een proces te zien, ondanks dat ik zelf niet zoveel kan doen. Hier worden vrij veel protheses gemaakt, omdat amputaties a.g.v. diabetes nog een veel voorkomend probleem is. Daarnaast maakt hij veel 'splints' voor kinderen met bijvoorbeeld klompvoeten of platvoeten.

Op donderdag ben ik met hem naar Praslin gegaan om daar patiënten te zien. Praslin is een ander eiland op een uurtje varen van Mahé. Ik was daar ook ongeveer 12 jaar geleden voor het laatst, maar ik vond het leuk daar. De omgeving is vergelijkbaar met Mahé, maar de mensen en de sfeer is heel anders. Het is er een stuk rustiger en de lokale mensen zijn heel aardig, maar wel super lazy. Er werken vooral mensen uit India daar, omdat de lokale mannen niet (willen) werken. Kan dat zomaar? Ja dat kan zomaar. Wat doen ze dan hele dag? Drinken en relaxen op het strand.
In januari ga ik daar weer voor een dagje heen tijdens mijn vakantietripje naar Praslin en La Digue.

Dit weekend ben ik naar het casino geweest en op zaterdag heb ik de hele dag gewerkt op een visbootje op Eden Island. Nou ja, visbootje... Een visboot van 10 miljoen dollar (het 'speeltje' van een 26 jarige arabier). De kapitein van die boot heb ik hier leren kennen en die had een paar handjes nodig, omdat alles spik en span moet zijn aangezien de baas een weekje komt vissen. Ze lieten me even de boot zien en het is echt bizar wat er allemaal in zo een ding zit. In de masterbedroom hing een GIGANTISCHE tv en in de engineroom zitten twee motoren van 2600pk per stuk:). Was een perfecte dag om op die boot te werken, omdat het toch de hele dag regende.
In de avond zijn we met een groepje gaan barbecueën bij Zarine thuis up in La Misere. Ondanks keiharde regen, bliksem en onweer was het erg gezellig en hebben we lekker gegeten.

Komende week nog een weekje met de fysiotherapie in Rehab en dan lang weekend, want op maandag is een public holiday! Op dinsdag begin ik dan voor 3 weken in North East Point Hospital. Tegen die tijd zal ik wel weer wat van me laten horen.

Tot laterrr!

David

• 30 November 2014 - 11:39

Steef:

Goed om te lezen man! En was leuk gisteren weer te skypem, hou je goed daar! X

• 30 November 2014 - 11:42

Tom En Loes:

Yo amigo,

Ik vind het een beetje raar dat je perplex stond van iemand die moest overgeven van de drank aangezien jij altijd de gene bent die te veel drinkt ;)

Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt daar. Geniet er nog maar van voordat je weer in Nederland bent en met mij zit opgescheept.

Snel weer even Skype

Love de denker en loes x

• 30 November 2014 - 13:10

Daan :

David klinkt weer goed man!
    Veel plezier nog op de sichille!

• 30 November 2014 - 17:10

Gwendolin:

Wat n leuke verhalen beleef jij David!! Bizar dat die mannen niet werken en n beetje drinken en relaxen op t strand...hoe leven ze dan? Gaaf dat je op zo'n schip bent geweest! Geniet ervan xx x

• 01 December 2014 - 11:50

Thomas:

He Siebmeister,
    Leuk om al je verhalen te lezen! Zal wel lekker Rehabben worden als je weer terug in NL bent.
    Geniet er nog van!!