Tijd vliegt, meeste vogels ook - Reisverslag uit Seychelles, Seychellen van David Siebeler - WaarBenJij.nu Tijd vliegt, meeste vogels ook - Reisverslag uit Seychelles, Seychellen van David Siebeler - WaarBenJij.nu

Tijd vliegt, meeste vogels ook

Door: David

Blijf op de hoogte en volg David

27 September 2014 | Seychellen, Seychelles

Hello!

Inmiddels zit ik hier alweer 4 weken en de tijd gaat erg snel. Ondertussen zit ik aardig in m'n ritme hier. Als ik 's middags thuis kom van werk ga ik naar de sportschool, naar het strand of wat anders leuks doen. Als ik daarna thuis kom ga ik even zitten en dan eten maken. Dan is het vaak alweer donker dus de dag alweer zowat om. Soms nog wat werken, spelletjes doen of TV kijken en dan ga ik vaak alvast mijn nest in.

Uiteraard gaat het niet elke dag exact zo. Vorige week zijn we bijvoorbeeld bij Daniel gaan eten. Ik wilde weer eens vleermuis eten en dat kon nu! Echt lekker, wel veel botjes. Ook is er elke woensdagavond een marktje in Beau Vallon waar je vers gemaakt Creools eten kan kopen. De tunakebab is zeker een aanrader. Laatst ben ik samen met een huisgenootje uitgenodigd om mee te gaan lunchen op Takamaka beach. Wederom een Creools buffet met erg lekker eten aan een prachtig strand.

Ik hoorde dat het in Nederland lekker weer is geweest deze week. Hier op zich ook wel, maar ik heb ook voor het eerste gezien wat regen hier is. Een kreekje wordt een rivier en de straat een modderstroom. Het komt uit het niets en verdwijnt zo weer. Wel leuk gezicht dat iedereen nog steeds heel zomers gekleed is, maar dan met een paraplu boven z'n hoofd. Volgens het weerbericht zou het blijven regenen, maar er is weer volop zon!

De bus is ook heel bijzonder, maar wel leuk. De bus hier is goed te vergelijken met de Kikkerachtbaan in Duinrell. Pittige bochten, maar je gaat niet over de kop. Vooral de haarspeldbochten in de bergen zijn erg spannend, omdat de chauffeurs niet stoppen. Als tegenligger heb je gewoon pech als je doorrijd. Een ritje met de bus is dus alles behalve saai en dat voor maar 5 rupies wat ongeveer 30 eurocent is (maakt niet uit waar je heen gaat)! Voor dat geld kom je Duinrell echt niet in.

Vorige week zaterdag zijn we met wat mensen van het ziekenhuis naar Silhouette gegaan. Dat is één van de weinige vulkanische eilanden van de Seychellen en het ligt voor de westkust van Mahé. We zijn daar met een redelijk grote boot naar toe gegaan. Het was nog even spannend of de zakjes nodig zou zijn, omdat we de avond ervoor uit waren geweest. Gelukkig was dat niet het geval. Jammer genoeg was het weer slecht toen we op de boot zaten dus konden niet zoveel zien. Toen we op het eiland aankwamen hebben we met een groep van ongeveer 30 man een wandeltocht op het eiland gedaan. Klimmen, klauteren, springen, keiharde regen, uitglijden en natte schoenen krijgen was er allemaal bij. Ondanks dat was de tocht erg leuk en hebben we veel dingen gezien en gedaan. Schildpadden bekijken die ongeveer 250 jaar oud zijn en ik heb verse kokosnoten gegeten/gedronken. Op de terugreis was de zee nog wilder dus werden er meer dan genoeg zakjes gevuld door de andere mensen op de boot. Blegh! Ik zal wat foto's van de het tripje naar Silhouette op facebook zetten.

Zondag was wederom een regenachtige dag. M'n roomies en ik hebben wat spelletjes gedaan thuis en we zijn naar de Botanical Garden gedaan. Dat is een soort park vlak naast het ziekenhuis met bijzondere planten en dieren. Hier hebben we de reuzenschildpadden gevoerd!

Inmiddels werk ik niet meer in Victoria Hospital. Ik heb vorige week mijn schema gekregen voor de komende periode. Ik zal op nog minimaal 6 andere locaties werkzaam zijn. Op iedere locatie zal ik ongeveer 3 weken blijven. Lekker veel afwisseling dus. Deze week ben ik Les Mamelles Health Centre begonnen. Dit ligt ongeveer 15 minuten met de bus van het ziekenhuis vandaan. Dit is een vrij kleine praktijk, maar ik mag veel doen en leer daardoor veel. De afgelopen weken heb ik veel ervaringen op gedaan in het ziekenhuis. Vooral op de Intensive Care Unit heb ik veel geleerd over het belang van fysiotherapie op die afdeling. Nog twee weken werken in Les Mammelles en dan alweer door naar de volgende locatie in Ans Royale Hospital.

David

  • 27 September 2014 - 23:39

    Donne:

    Ik ben jaloers.... En mis je natuurlijk ook een beetje. Maak het mee en kom weer vol terug. Groet, Donne

  • 28 September 2014 - 16:53

    Maurits:

    Super! Vol met een zak vleermuizenvlees uiteraard als ik terug mag komen op donne zijn reactie;) Leuk reisverslag Daaf, en niet te breed worden in die sportschool daar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David

Via deze weg kan ik iedereen op de hoogte houden van mijn ervaringen in het buitenland. Mocht je dat willen weten;) Veel leesplezier.

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 362
Totaal aantal bezoekers 11036

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

28 Augustus 2014 - 29 Augustus 2014

Stage Seychellen

Landen bezocht: