Eerste werkweek - Reisverslag uit Seychelles, Seychellen van David Siebeler - WaarBenJij.nu Eerste werkweek - Reisverslag uit Seychelles, Seychellen van David Siebeler - WaarBenJij.nu

Eerste werkweek

Door: David

Blijf op de hoogte en volg David

07 September 2014 | Seychellen, Seychelles

Hallo daar!

Dinsdag was mijn eerste echte werkdag. Mijn roomies en ik moesten ons om 8 uur melden bij het ministerie wat aan het ziekenhuis vastzit. Dat is denk ik 100 meter lopen vanaf ons huis. Daar aangekomen werden we allemaal naar onze eigen afdeling gebracht. Toen ik bij de fysiotherapie aankwam werd ik netjes aan iedereen voorgesteld en kreeg ik mijn werkkleding... Een lange witte veel te grote doktersjas! In de ochtend kwamen de patiënten van buitenaf die in de polikliniek behandeld werden. Daarna deed ik samen met één van mijn begeleiders een rondje over de afdelingen van het ziekenhuis. Anthony is de therapeut waar ik veel mee meeloop. Hij is de enige mannelijke fysiotherapeut hier in het ziekenhuis en kent echt iedereen. Heel gezellig om mee te werken en hij legt veel uit en laat ook veel zien.
Na de ronde hadden we 'even' pauze en deden we in de middag hetzelfde rondje ter controle. In de pauze ben ik even naar huis geweest aangezien het toch heel dichtbij is. Toen ik terugkwam vond ik dat iedereen er zo slaperig uitzag. Dat had ik goed gezien, want het blijkt dat iedere therapeut even een uurtje op een behandeltafel gaat liggen slapen in de pauze! 'Is good for new energy!', dus.
Rond 15.00 uur mocht ik naar huis. 's Middags zijn we naar de stad gelopen. De stad is ongeveer 15 minuten lopen. Daar wat boodschappen gedaan en even de haven bekeken.

Woensdag mocht ik zelf al wat meer doen tijdens het werken, dat was erg fijn. Na werk heb ik in de stad de bus naar North East Point gepakt om te kijken hoe het daar is. Ik kwam daar op een mooi rustig strand en heb daar lekker in de zon wat gewerkt op m'n laptop. 's Avonds uit eten geweest met Behram in de haven. Ook weer lekker gegeten!

Donderdag mocht ik weer een beetje meer doen tijdens het werken. Na werk nog even de stad in gegaan om wat boodschappen te doen, zodat ik hamburgers kon bakken.

Op vrijdag gaat alles op werk nog meer relaxed dan normaal 'because it's friday'. Ook al zijn de werkdagen niet erg lang, gelukkig heb ik toch het gevoel dat ik een hoop leer hier. De therapeuten vliegen de hele wereld over om cursussen te doen en om vakbekwaam te blijven. Het is een leuk en gezellig team. Deze week heb ik ook met begeleider gesproken over werken op andere locaties en andere eilanden, maar dat horen jullie nog!
Dat rustig aan doen overdag maken ze hier 's avonds weer goed als ze gaan stappen. M'n roomies en ik gingen met de huisbaas naar Eden Island om te eten en zijn daar gebleven om wat te drinken en te zien hoe het uitgaan hier is. Was leuk om te zien!

Zaterdag heb ik een beetje gesurft, op het strand gelegen en wat schoolwerk gedaan. Ook dat gaat natuurlijk gewoon door. Ook is er weer een nieuwe huisgenoot bij gekomen. Weer een Duits meisje. Dus ik kan nog meer naar mijn favoriete taal luisteren...haha.

Zondag ben ik voor de lunch uitgenodigd op de Chinese ambassade. Ik heb nog nooit zoveel Chinezen bij elkaar gezien. En het mooie is dat er nauwelijks Chinees gepraat wordt, alleen maar Creools en Engels. De lunch had te maken met een traditioneel festival wat ze één keer per jaar houden als het volle maan is. Speciaal daarvoor maken ze dan ook mooncake. Behalve de mooncake waren er natuurlijk ook nog meer dan genoeg andere Chinese en Creoolse lekkernijen. Heel vervelend allemaal. Ook werd bekend gemaakt dat de ambassadeur volgende maand vertrekt en dat hij daarom een afscheidsdiner geeft in Beau Vallon. Ook hier ben ik voor uitgenodigd! In ieder geval geen tekort aan leuke uitjes en lekker eten hier:).

Morgen begint weer een nieuwe werkweek. Ik heb er alweer zin in! Ook ga ik morgen maar eens kijken voor een sportschool. Anders herkent straks niemand me meer na al dat eten en niet sporten;).

Groetjes,

David

  • 24 September 2014 - 13:05

    Caroline:

    David

    Leuke verslagen, volgens mij wel een enorm relaxed werktempo. Zie je allerlei soorten aandoeningen en patienten of een selectie?

    Ik ben een groepje meiden bij elkaar aan het verzamelen voor een cursus zelfverdediging. Na 1 keer kletsen op schoolplein heb ik er al 4, hoeveel kun je er hebben maximaal en maakt het nog wat uit welke tijden?

    Ik hoor graag van je.

    Veel plezier
    Caroline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David

Via deze weg kan ik iedereen op de hoogte houden van mijn ervaringen in het buitenland. Mocht je dat willen weten;) Veel leesplezier.

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 588
Totaal aantal bezoekers 10917

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

28 Augustus 2014 - 29 Augustus 2014

Stage Seychellen

Landen bezocht: