Eerste weekend - Reisverslag uit Seychelles, Seychellen van David Siebeler - WaarBenJij.nu Eerste weekend - Reisverslag uit Seychelles, Seychellen van David Siebeler - WaarBenJij.nu

Eerste weekend

Door: David

Blijf op de hoogte en volg David

01 September 2014 | Seychellen, Seychelles

Het eerste weekend en een maandag zitten er alweer op! Zaterdag zijn 3 roomies aangekomen. Twee Zwitserse en een Duitse. Vandaag is er nog een Deense bijgekomen. Het is dus gezellig in huis. Beetje veel oestrogeen en Duits gepraat, maar dat overleef ik ook wel weer. Ze kunnen in ieder geval goed koken, hehe!

Zaterdagochtend ben ik een beetje op onderzoek gegaan in Victoria. Daar heb ik de winkels van Beram en Daniël bezocht (mijn surrogaat vaders hier) en heb ik meteen een lokale SIM-kaart gehaald. Als je dat nummer wilt moet je even een berichtje sturen. Ik kan alleen op dat nummer gebeld worden want blijkbaar is Whatapp 'not allowed to download in your country'.
In de middag ben ik naar Beau Vallon gebracht. Daar is het langste strand (ongeveer 3 km) en daar zitten de meeste resorts. Daar heb ik even rond gelopen en ben daarna met de bus weer terug gegaan naar de stad. De bus is ook een belevenis. Als je in Nederland vindt dat je lang moet wachten op de bus zou ik eens naar de Seychellen gaan. Wel kan je voor maar 5 SR overal naar toe. Er is een timetable voor de bussen, maar dat werkt niet. De mensen hier wachten rustig 45 minuten tot de bus komt en iedereen blijft heel rustig. Dat is wel een beetje hoe alles hier gaat eigenlijk.
's Avonds ben ik uit eten geweest bij een restaurant op Eden Island wat 6 jaar geleden gebouwd is voor de kust van Mahé. Erg strak schiereiland met luxe huizen, appartementen, restaurants, bars en een haven met behoorlijke bootjes...

Zondagochtend zijn we met de huisbaas naar de supermarkt geweest om grote inkopen te doen. Auto geparkeerd in de eerste en enige ondergrondse parkeergarage van de Seychellen! Daarna heeft de huisbaas ons meegenomen voor een toertje over het eiland. We zijn op twee stranden geweest en heb gezwommen in de zee zonder het koud te krijgen. Was ook een tijd geleden! 's Avonds ben ik weer uit eten geweest bij hele kleine pizzeria op het strand. Het was wat lang wachten op je pizza, maar hij was echt heeeeuuuul lekker! Zeker een aanrader.

Maandag moesten we ons om 8 uur melden in bij het Ministry of Health. Hier werd al het papierwerk in orde gebracht en konden we ons werkvisum gaan aanvragen bij de immigratie in Victoria en daarna de ID-kaart aan laten maken. Verder hoefden we niet te werken deze dag dus zijn we lekker naar het strand gegaan en heb ik voor het eerste gesurft hier! Lekkere golven alleen de stenen en koraal zijn iets minder lekker.

Morgenochtend gaat het dan toch echt beginnen. Ik moet me weer om 8 uur melden en zal maandag t/m vrijdag van 8 tot 16 uur werken op verschillende plaatsen op het eiland. Waarschijnlijk zal ik dus ook veel onderweg zijn. Ik heb er in ieder geval veel zin in!

David

  • 01 September 2014 - 19:44

    Maurits:

    Super relax man! 'Werk'se daar!

  • 01 September 2014 - 21:33

    Je Schoterweg Roomies:

    Klinkt goed Da!! Good luck deze week. Super leuk om zo op de hoogte te blijven xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David

Via deze weg kan ik iedereen op de hoogte houden van mijn ervaringen in het buitenland. Mocht je dat willen weten;) Veel leesplezier.

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 10926

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

28 Augustus 2014 - 29 Augustus 2014

Stage Seychellen

Landen bezocht: