Anse Royale, vis en home alone - Reisverslag uit Seychelles, Seychellen van David Siebeler - WaarBenJij.nu Anse Royale, vis en home alone - Reisverslag uit Seychelles, Seychellen van David Siebeler - WaarBenJij.nu

Anse Royale, vis en home alone

Door: David

Blijf op de hoogte en volg David

01 November 2014 | Seychellen, Seychelles

Hello!

Het is weer tijd voor een verhaaltje. Ik heb inmiddels ook alweer 2 weken erop zitten in Anse Royale.

In de stad hier is een markt, maar daar moet je vroeg zijn als je nog wat goede dingen wilt hebben. Dus een paar weken geleden zijn we op zaterdag ochtend om 6.30 uur opgestaan om naar de markt te gaan. Ik heb daar wat verse mango's gekocht en ook een Jackfish. Het was gewoon een complete vis van ruim een halve meter die je op de markt kan laten schoonmaken. Aangezien het een beetje druk was daar waar je hem schoon kan laten maken, besloot ik om het thuis zelf te doen. Uiteraard geen idee hoe dat moest dus even advies gekregen van een lokale man op de markt. Thuis aangekomen een half uurtje biologieles gehad tijdens het ontleden van de vis. Was lastig, maar wel leuk om te doen. Les 1: Gooi de ingewanden en afvalresten van de vis niet in de prullenbak of vervang DEZELFDE dag nog de vuilniszak. Pff wat een stank!
Ik ben niet zo'n keukenprinses, maar heb het met een beetje hulp van m'n huisgenoten toch voor elkaar gekregen om het op drie verschillende manieren te bereiden. Het was nog lekker ook!
Vandaag wilde ik weer naar de markt om een vis te kopen. Dus ik weer vroeg opgestaan en naar de stad gelopen. Was de markt niet open, omdat het een public holiday is vandaag. Ik weet even niet meer hoe het heet, maar iedereen gaat naar de begraafplaats om de doden te herdenken. Vanochtend dus een gezonde ochtendwandeling gemaakt, maar ik kwam helaas met een lege rugzak thuis!

De afgelopen twee weken heb ik in Anse Royale gewerkt. Dit is een nieuw klein ziekenhuis in het Zuiden van Mahé. Elke dag dus vroeg op om de bus te halen en daar dan bijna een uur in te zitten, maar dan werk je wel in een praktijk met voldoende en prima materiaal. De collega's zijn wederom allemaal ook erg vriendelijk. Helaas ben ik de enige man, maar de buurman is een occupational therapist die ook in Anse Royale werk en gelukkig af en toe even binnen loopt in de praktijk. Ik mag veel nieuwe patiënten behandelen in deze praktijk en heb ook weer de mogelijkheid om mee te gaan op homevisit. Komende week zal mijn laatste week zijn in Anse Royale. Daarna ga ik voor een weekje terug naar Seychelles Hospital om een week bij de occupational therapy en speech mee te lopen. Dat is weer 173 stappen van deur tot deur dus dat is lekker dichtbij.

Vanaf vorige week vrijdag tot afgelopen vrijdag was het Creoolse festival. Afgezien van nog meer file dan normaal in de stad heb ik er niet zoveel van mee gekregen. Vorig weekend was het laatste weekend van m'n roomies en tevens een verjaardag dus wij hadden al genoeg feestjes thuis. Lekker pasta gegeten en wat gedronken met een groep mensen thuis en daarna gaan stappen.

Woensdag zijn de laatste twee huisgenoten terug gegaan naar Zwitserland dus het is weer heel erg stil in huis. Helaas blijft dat waarschijnlijk zo tot het einde van mijn verblijf. Het positieve is dat ik nooit hoef te wachten voor de badkamer en dat ik misschien wat aan mijn stageverslag kan werken haha. Nu al zin in.. NOT! Ook ga ik deze maand beslissen wat ik tijdens mijn korte vakantie na de stageperiode nog allemaal wil zien en doen hier en op welke eilanden.

Waarschijnlijk is de regenperiode begonnen hier, want ik heb al een tijde mijn zonnebril niet op gehad. Het heeft twee dagen niet te zuinig geregend en vandaag is het ook weer erg bewolkt. Gelukkig is de temperatuur prima en is het niet de hele dag zweten. Tot zo ver Piet Paulusma.

Donderdag zijn wat kleren met Ira meegekomen vanuit Nederland. Mam, dank voor het opsturen en Es, dank voor het goedkeuren van de kleren haha;). Ergens tussen Nederland en Mahé heeft Sinterklaas ook alvast wat cadeau's erbij gestopt. Ik ga 14 november mijn schoen zetten en dan denk ik dat 15 november het eerste cadeautje in mijn schoen zit. Ik weet nog niet hoe ik al die spullen mee terug ga nemen aangezien ik op de heenweg al op het maximum zat, maar dat zien we dan wel weer.

Tot laterrrr!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

David

Via deze weg kan ik iedereen op de hoogte houden van mijn ervaringen in het buitenland. Mocht je dat willen weten;) Veel leesplezier.

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 10927

Voorgaande reizen:

06 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

25 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

28 Augustus 2014 - 29 Augustus 2014

Stage Seychellen

Landen bezocht: